Regulamin

Regulamin

§ 1 Postanowienia ogólne oraz informacje o sprzedawcy
1.Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa ogólne warunki sprzedaży towarów w sklepie internetowym zlokalizowanym na platformie internetowej https://filc-handmade.pl oferowanych do sprzedaży przez:
Aneta Otolińska pod nazwą: Filc Hand Made z siedzibą: 03-185 Warszawa ul. Myśliborska 87/13, o numerze NIP 863-146-64-10, REGON 147077081, adres e-mail filc.handmade@gmail.com, zwanego dalej „Sklepem”.
W dalszej części Regulaminu osobę zamierzającą dokonać zakupu towaru w naszym sklepie internetowym i zarejestrowaną na https://filc-handmade.pl nazywamy „Klientem” lub „Użytkownikiem”.
2.Zakup towarów w naszym sklepie internetowym może być dokonywany wyłącznie przez osoby pełnoletnie albo przez osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej. W każdym przypadku prosimy, aby zakupów nie dokonywały osoby poniżej 18 roku życia.
3.Przed złożeniem zamówienia Klient zobowiązany jest zapoznać się i zaakceptować niniejszy Regulamin. Akceptacja Regulaminu jest warunkiem koniecznym korzystania z usług naszego sklepu internetowego i następuje w toku wypełnienia formularza zamówienia (o przebiegu transakcji w §4 Regulaminu).
§ 2 Ochrona danych osobowych
1.Informujemy Państwa, że dane osobowe Klientów naszego sklepu internetowego podlegają przetwarzaniu wyłącznie w celu realizacji zamówienia i podlegają ochronie stosownie do bezwzględnie obowiązujących przepisów. Dane osobowe użytkownika uzyskujemy w wyniku rejestracji przez użytkownika na platformie internetowej https://filc-handmade.pl
2.Administratorem zbioru danych osobowych klientów jest Filc Hand Made Aneta Otolińska.
3.Dane osobowe nie są udostępniane innym firmom dla celów marketingowych.
4.Informujemy Państwa, że każdy Klient ma prawo do wglądu w przechowywane przez nasz Sklep swoje dane osobowe oraz do ich zmiany lub aktualizacji. Powierzone nam dane osobowe są przechowywane i zabezpieczone w siedzibie Filc Hand Made zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa. Informujemy Państwa, że Państwa dane osobowe mogą być w każdym czasie usunięte z platformy internetowej https://filc-handmade.pl poprzez usunięcie profilu użytkownika.
§ 3 Oferowany towar i cena
1.Wszelkie informacje dotyczące towarów oferowanych przez nasz Sklep za pośrednictwem https://filc-handmade.pl nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a są wyłącznie prezentacją produktów oferowanych przez nasz Sklep.
2.W przypadku zakupu określonego towaru Klient uzyska informację o oferowanym towarze, w tym jego nazwę, określenie producenta lub importera, znak zgodności, adnotację o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju towaru, określenie jego energochłonności, a także innych danych jeżeli są wymagane przepisami prawa .
3.Wszystkie ceny podawane w sklepie internetowym są wyrażone w złotych polskich (PLN) i są to ceny uwzględniające właściwą stawkę podatku VAT.

§ 4 Przebieg transakcji
1.W celu dokonania zakupu określonego towaru w naszym sklepie internetowym, użytkownik rejestruje się na platformie https://filc-handmade.pl , następnie wysyła formularz zakupu za pośrednictwem platformy https://filc-handmade.pl . Wysłanie formularza zakupu jest równoznaczne z akceptacją warunków sprzedaży, w tym niniejszego Regulaminu.
2.W przypadku podania nieprawdziwych, niepełnych lub błędnych danych – spróbujemy skontaktować się z Klientem w celu ich uzupełnienia lub sprostowania. Jeśli kontakt nie będzie możliwy odstąpimy od umowy sprzedaży.
3.Sklep zastrzega sobie prawo do odstąpienia od transakcji sprzedaży w przypadku braku dostępności towaru. Wpłacone przez Klienta środki pieniężne zostaną wówczas niezwłocznie zwrócone, na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
4.Korektę do swojego zamówienia Klient może wprowadzać do momentu wysłania przez sklep potwierdzenia przyjęcia zamówienia do klienta. Klient może również wycofać swoje zamówienie zanim zostanie ono potwierdzone przez sklep. W wypadku opłaconego zamówienia sklep zwraca wpłacone pieniądze niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni.
5.Z chwilą potwierdzenia przez sklep internetowy przyjęcia zamówienia do realizacji (co nastąpi w formie przesłania Państwu informacji elektronicznej) dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sklepem a Użytkownikiem.
6.Użytkownik po wysłaniu zamówienia zakupu towaru dokonuje zapłaty za towar w jeden z wybranych przez siebie sposobów. Niezwłocznie po dokonaniu zapłaty ceny lub zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie (w przypadku wyboru odpowiednio systemu PayPal lub przelewu bankowego ) wysyłamy do Państwa wybrany produkt. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu zapłaty poprzez doręczenie towaru za pobraniem ceny, dokonujemy wysyłki niezwłocznie po zaakceptowaniu zamówienia klienta.
7.Towar zamówiony w naszym sklepie internetowym dostarczamy za pośrednictwem Poczty Polskiej oraz firm kurierskich. Koszt wysyłki uzależniony jest od całkowitej wagi zamówionego towaru i jest podawany podczas składania zamówienia.
8.Wraz z towarem, wydawany jest rachunek. W przypadku braku tego dokumentu prosimy o zgłoszenie tego faktu w celu uzupełnienia braku. Po otrzymaniu przesyłki Klient winien dokładnie sprawdzić paczkę i otrzymany towar i o ewentualnych usterkach niezwłocznie nas poinformować.
9.Po dostarczeniu Państwu towaru uprzejmie prosimy o dokonanie oceny transakcji poprzez platformę https://filc-handmade.pl.
10. W toku transakcji sprzedaży możecie Państwo komunikować się ze sklepem. Jednocześnie deklarujemy, że będziemy Państwa informować o wszystkich istotnych etapach transakcji, które wystąpiły po naszej stronie (przyjęciu zamówienia do realizacji, zaksięgowaniu wpłaty, wysłaniu towaru).
§ 5 Formy płatności ceny za towar
Możliwe są następujące formy płatności, a wybór formy należy do Klienta:
– przelewem bankowym (przedpłata);
– za pobraniem, z chwilą dostarczenia przesyłki z towarem.
§ 6 Zwrot towaru i anulowanie transakcji
1.Konsument (Klient będący osobą fizyczną, nabywającą towar na własny użytek, w celu niezwiązanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową), który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, może od niej odstąpić zgodnie z obowiązującymi przepisami, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie do 14 dni kalendarzowych od dnia doręczenia zakupionego towaru.
2.Formularz zwrotu należy wysłać listem poleconym lub załączyć do paczki ze zwracanym towarem. O zachowaniu 14-dniowego terminu decyduje data stempla pocztowego.
3.Zwracany towar nie może nosić oznak użytkowania ponad wynikające z czynności zwykłego zarządu rzeczą. Zwracany towar musi być kompletny i w miarę możliwości, zapakowany w oryginalne opakowanie.
4.Zwrot towaru do Sklepu powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od momentu odstąpienia od umowy sprzedaży (tj. od dnia nadania oświadczenia o odstąpieniu)
5.Po otrzymaniu przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, zostanie zwrócona kwota stanowiąca wartość zwracanego towaru oraz kosztów dostawy towaru do Klienta, jeżeli Klient je uiścił. Koszty zwrotu towaru do Sklepu ponosi Klient.
§ 7 Procedura reklamacyjna
1.W przypadku stwierdzenia przez Klienta wady zakupionego towaru, Klient zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 2002, Nr 141, poz. 1176), ma prawo do żądania doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba, że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
2.Sklep odpowiada za niezgodność towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Klientowi oraz zawiadomienia Sklepu przez Klienta o stwierdzeniu wady towaru w terminie dwóch miesięcy od jej wykrycia.
3.W przypadku stwierdzenia wady towaru zakupionego w Sklepie, Klient zobowiązany jest do zgłoszenia tego Sklepowi na adres e-mail: filc.handmade@gmail.com. W zgłoszeniu Klient powinien dokładnie opisać wadę, podać datę zakupu oraz określić swoje żądanie. Klient w odpowiedzi zwrotnej otrzyma informacje dotyczące przesłania wadliwego towaru do Sklepu. Różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (proporcje, kolor itp.) nie mogą być podstawą do reklamacji. Podstawą do reklamacji nie mogą być także różnice wynikające z prezentowanego zdjęcia oraz dostarczonego do Klienta towaru, ponieważ wszystkie wyroby oraz aplikacje na nich wykonywane są ręcznie i mogą odbiegać od prezentowanych zdjęć.
4.Koszty przesyłki reklamowanego towaru ponosi Klient.
5.Sklep ustosunkuje się do żądania Klienta w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Nie ustosunkowanie się do żądania Klienta w powyższym terminie oznacza uznanie jego żądania za uzasadnione. W razie uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania nakładu), Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny produktu lub zaoferuje mu inne, dostępne w sklepie towary do wyboru.
6.Gdy realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego towaru, wszystkie koszty dostawy ponosi sklep.
§ 8 Postanowienia końcowe

1. Termin realizacji zamówienia wynosi od 3 do 5 dni roboczych.
2.W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, oraz ustawy z dnia 2 marca 2000 r. (Dz. U. 2012 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. 2012, Nr 1225).
3.Sklep zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, np. zmiany przepisów prawa (w szczególności prawa podatkowego), zmiany stosunków z dostawcami lub producentami, zmian technologicznych. Każdorazowa zmiana Regulaminu publikowana będzie z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem i będzie wiążąca jedynie dla zamówień złożonych po dniu wejścia w życie nowej wersji Regulaminu

 

Regulamin zwrotów i anulacji

Warunki zwrotów i reklamacji

Reklamacja nie dostarczenie, uszkodzenie lub zagubienie przesyłki:

1. W przypadku niedostarczenie przesyłki, reklamacja zostanie rozpatrzona po upływie maksymalnego czasu na doręczenie przesyłki oraz rozpatrzenie reklamacji usługi transportowej. Czas ten będzie liczony zgodnie z regulaminem firmy dostarczającej przesyłkę.

2. Kupujący ma obowiązek powiadomić o fakcie nieotrzymania zakupionych przedmiotów. Sprzedający niezwłocznie po powiadomieniu złoży reklamację w firmie, która odpowiadać będzie za jego dostarczenie.

3. Kupujący ma obowiązek w przypadku zniszczenia towaru podczas transportu zgłosić powyższe zgodnie z warunkami firmy dostarczającej towar.

UWAGA !!! BRAK ZGŁOSZENIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI W MOMENCIE ODBIORU PRZESYŁKI MOŻE UNIEMOŻLIWIĆ DOCHODZENIE ODSZKODOWANIA OD FIRMY DOSTARCZAJĄCEJ ORAZ ZWROTU KOSZTÓW ZA ZAKUPIONY TOWAR.

4. Kupujący otrzyma zwrot całej wpłaconej kwoty jedynie w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji (np. zagubiona przesyłka, niedostarczenie) przez firmę świadczącą usługę dostarczenia towaru.

Reklamacja w przypadku niezgodności towaru z opisem:

5. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z opisem lub zdjęciami należy niezwłocznie poinformować o tym sprzedającego. W takich przypadkach rozpatrujemy reklamację niezwłocznie, nie później jednak niż 14 dni.

6. W przypadku uznania reklamacji towaru, należy go zwrócić na adres sprzedającego:

Filc Hand Made Aneta Otolińska 03-185 Warszawa ul. Myśliborska 87/13

Towar musi być w stanie nienaruszonym, wraz z metkami (jeśli były dołączone) i opakowaniem ( jeśli było dołączone) oraz dowodem zakupu. Kupujący ma również obowiązek zabezpieczenia towaru w sposób odpowiednio go chroniący. Sprzedający ma prawo do wybrania formy przesyłki zwrotnej, nie może ona jednak przekraczać kosztów wysyłki które poniósł na wysłanie towaru. Przesyłka nie może być wysłana za pobraniem.

7. W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje niezwłocznie zwrot kosztów za towar wraz z kwotą poniesioną za przesyłkę i kosztami odesłania do sprzedającego.

Reklamacja w przypadku wadliwego przedmiotu:

8. Kupujący powinien niezwłocznie powiadomić sprzedającego o wadach przedmiotu. Kupujący może być wezwany do pełniejszego opisu wady, jak również dostarczenia zdjęć uszkodzonego przedmiotu.

9. Przed wysyłką przedmioty są przez nas sprawdzane, czy nie posiadają żadnej wady. Jeżeli jednak trafią do Państwa przedmioty z wadą to po wcześniejszej weryfikacji zostanie zwrócona należność za zakupione przedmioty lub w przypadku posiadania przedmiotów bez skazy na stanie sklepu niezwłocznie wyślemy nowy przedmiot.

10. Kupujący może zostać poproszony o odesłanie obarczonego wadami przedmiotu na adres sprzedającego. (powyższe będzie wykorzystane tylko w przypadku chęci uniknięcia podobnych sytuacji w przyszłości).

Zwroty.

1. Zgodnie z ustawą z 2 marca 2000 roku „O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny” jeśli zakupiony towar nie będzie spełniał oczekiwań kupującego ma on prawo do jego zwrotu w ciągu 10 dni od daty otrzymania. Zwrot będzie zrealizowany w przypadku zachowania wszystkich poniższych warunków:

**** produkt należy zwrócić na adres sprzedawcy nienaruszony, wraz z metkami (jeśli były dołączone) i opakowaniem ( jeśli było dołączone) oraz dowodem zakupu. Kupujący ma również obowiązek zabezpieczenia towaru w sposób odpowiednio go zabezpieczający. Przesyłka nie może być wysłana za pobraniem.

**** wszystkie zwroty należy wysyłać na adres:

Filc Hand Made Aneta Otolińska
03-185 Warszawa
ul. Myśliborska 87/13

2. Sprzedający nie ponosi kosztów za wysyłkę przedmiotów.

3. Sprzedawca zwróci wartość przedmiotu niezwłocznie.

4. W przypadku uszkodzenia zwracanego przedmiotu podczas wysyłki Sprzedający zgłosi powyższe zgodnie z warunkami firmy dostarczającej przedmiot.

5. W przypadku niedostarczenia przedmiotu do sprzedającego kupujący ma obowiązek złożenia reklamacji w firmie świadczącej usługę dostarczenia przedmiotu. Należy pamiętać by towar został odpowiednio ubezpieczony na wypadek jego zaginięcia, jeżeli jego wartość przekracza koszty podstawowego ubezpieczenie gwarantowanego przez firmę dostarczającą przedmiot. Koszt odszkodowania za zagubioną przesyłkę pokrywa koszty jej zwrotu.

6. Towar, który został wykonany na specjalne zamówienie kupującego, lub w którym na jego życzenie zostały wprowadzone zmiany, nie podlega zwrotowi.